Budi svoja

Kviz - slika o telu

Kviz – SLIKA O TELU

 

Top of Form

1.     Kako se osećaš u vezi sa svojim izgledom?
A. Super – zadovoljna si svojim telom veći deo vremena.  

B. Okej uglavnom – iako postoje neki delovi koji ti se manje sviđaju.

C. Loše – postoji nekoliko stvari koje ti se sviđaju, ostalo ne podnosiš.

 

2.     Kako misliš da treba da izgleda žensko telo?
A. Mršavo, sa dugačkim nogama.
B. Vitko i zdravo. 
C. Ovo je glupo pitanje – svi smo mi raznih oblika i veličina. 

 

3.     Da li izbegavaš mesta kao što su plaže, bazeni, svlačionice, zato što ne želiš da bilo ko vidi tvoje telo?
A. Uopšte ne.

B. Ponekad. 

C. Uvek.

 

4. Šta misliš o vežbanju?
A. To je jedini način da dođeš do zgodnog tela, tako da vežbaš kao luda kad god ti se ukaže prilika.

B. U sportu je važno kako igraš, a ne kako izgledaš. 

C. Vežbaš jer je zabavno i da bi bila u formi, plus vežbe oblikovanja za neke delove tela.

 

5. Da li držiš brzinske dijete?
A. Uvek – ne možeš biti previše mršava.

B. Nikad – brzinske dijete su loše za zdravlje.

C. Ponekad – na primer da bi smršala pred letovanje.

 

6. Koliko često se meriš?
A. Par puta godišnje. 
B. Otprilike       jednom u mesec-dva. 
C. Svaki dan ili više puta nedeljno.

 

7. Da li te ponekad deprimira tvoj izled?

A. Stalno – život je mnogo bolji ako izgledaš lepo.

B. Ne – više si zainteresovana za to šta sve tvoje telo može (npr. u sportu), nego kako izgleda. 

C. Ponekad – posebno ako te drugi ljudi kritikuju ili se porediš sa drugima.

 

 

 

BODOVANJE

Top of Form

1.     Kako se osećaš u vezi sa svojim izgledom?
A.  3

B.  2

C.  1

 

2.     Kako misliš da treba da izgleda žensko telo?
A. 1
B. 2
C. 3

 

3.     Da li izbegavaš mesta kao što su plaže, bazeni, svlačionice, zato što ne želiš da bilo ko vidi tvoje telo?
A. 3

B. 2

C. 1

 

4. Šta misliš o vežbanju?
A. 1

B. 3

C. 2

 

5. Da li držiš brzinske dijete?
A. 1

B. 3

C. 2

 

6. Koliko često se meriš?
A. 3
B. 2
C. 1

 

7. Da li te ponekad deprimira tvoj izled?

A. 1

B. 3

C. 2

 

 

7-11: Izgleda da se osećaš loše u vezi sa svojim izgledom. Loša slika o telu je ozbiljna stvar i predstavlja rizik za probleme kao što su poremećaji ishrane i depresija. Preporučujemo da potražiš podršku stručne i saosećajne osobe (lekara, psihologa...) koja će ti pomoći da se izboriš sa onim što te muči. Pogledaj i savete na našem sajtu koji mogu biti smernice u izgradnji odnosa prema sebi i svom telu koji čine prihvatanje i ljubav prema sebi.

12-16: Iako generalno prihvataš svoj izged, tvoje samopouzdanje u vezi sa ovim deluje pomalo nesigurno i moglo bi da se popravi. Predlažemo da dalje radiš na tome da prepoznaš negativne poruke o telu, da se manje porediš sa drugima i da naučiš da ceniš svoju jedinstvenost. Pogledaj savete na našem sajtu za ideje i sugestije kako da se prema svom telu odnosiš na još bolji način, sa što više poštovanja i ljubavi.

17-21: Čestitamo, ti imaš pozitivnu sliku o svom telu! Tvoj dobar odnos prema telu je odlična osnova za zadovljan i zdrav život. Ako želiš da dodatno ojačaš svoje samopouzdanje, pogledaj savete na našem sajtu.

 

 

NAJBOLJI ODGOVORI:


1. A
Slika o telu je način na koji doživljavaš svoje telo. Ovo ne mora imati nikakve veze sa tim kako stvarno izgledaš. Loša slika o telu može biti povezana za niskim samopouzdanjem i depresijom ili anksioznošću, a može voditi i do drastičnih dijeta ili poremećaja ishrane.


2. C
Mediji i reklame nam nameću slike mršavih žena. Pošto smo im izloženi ceo život, mnogima od nas može delovati da je ovo jedini „pravi“ način da izgledamo. To nije istina. Lepota postoji u raznim oblicima i veličinama.


3. A
Ako se devojka stidi svog izgleda, dešava se da izbegava vežbanje ili plaže jer ne želi da iko vidi njeno telo. Tako na žalost dolazi do toga da propusti uživanje i zabavu koje nose ove situacije. Put do dobrog provoda je koncentrisanje na osećaj u telu i zabavu koju nam pruža fizička aktivnost, umesto na ono što mislimo da drugi za misle o našem izgledu.


4. B
Određeni procenat ljudi je zavisan od vežbanja. Ovo je zavisnost kao i svaka druga – može biti motivisana istim stvarima kao i poremećaj ishrane – lošom slikom o svom telu i generalno niskim samopouzdanjem. Umerene vežbe i zdrava ishrana je put ka zdravlju. Fizička aktivnost treba da bude redovna, zabavna i umerena i pre svega u službi zdravlja, a ne izgleda.


5. B
Potreba za dijetom je gotovo uvek motivisana osećanjem nezadovoljstva oblikom ili veličinom svog tela ili negativnim osećanjima kao što je depresivnost. Važno je znati da drastične i česte dijete mogu voditi ka razvoju poremećaja ishrane i ozbiljnim problemima.

 


6. A.
Setite se da kada merite svoju težinu, merite i kosti, mišiće, organe, vodu u telu – ne samo salo. Težina može da se drastično menja, posebno u periodu rasta. Ako tvoje raspoloženje zavisi od broja na vagi, prestani da se meriš. Trudi se da razviješ zdrav način života, pre nego da izgubiš na kilaži.

7. B
Samopouzdanje i slika o sebi su blisko povezani. Čak i osećanje nezadovoljstva odnosima sa prijateljima ili porodicom ili stvari koje se dešavaju u školi, mogu se preneti na nezadovoljstvo izgledom. S druge strane, ako se prema sebi odnosimo sa razumevanjem i podrškom, to se često prenosi i na bolji odnos prema svom telu. 

Share